Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Urząd Miasta Krakowa zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta

Do odwołania wszystkie lokalizacje Urzędu Miasta Krakowa pozostają zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta (w tym również Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych), z zastrzeżeniem przedstawionych poniżej sytuacji i spraw.

Wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w UMK zachowują swoją ważność i podlegają bezpośredniej obsłudze przez właściwe komórki organizacyjne urzędu. Wszelkie wszczęte wcześniej i niezałatwione dotychczas sprawy w UMK wymagające obsługi bezpośredniej, podlegają załatwieniu w dotychczasowy zwyczajowy sposób.

Dostęp do usług realizowanych przez UMK oraz funkcjonujących numerów telefonów informacyjnych i elektronicznej skrzynki podawczej pozostaje niezakłócony.

Kontakt z urzędem odbywa się poprzez komunikację elektroniczną, telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego, usługę Paczkomat Urząd 24 bądź poprzez wrzucenie przesyłki do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu, w 15 poniższych

  1. al. Powstania Warszawskiego 10
  2. os. Zgody 2
  3. pl. Wszystkich Świętych 3-4
  4. Rynek Podgórski 1
  5. ul. Biskupia 18
  6. ul. Dekerta 24
  7. ul. Grunwaldzka 8
  8. ul. Kasprowicza 29
  9. ul. Lubelska 27
  10. ul. Lubelska 29
  11. ul. Mogilska 41
  12. ul. Sarego 4
  13. ul. Stachowicza 18
  14. ul. Wielicka 28a.
  15. ul. Nowohucka 1

Usługa Paczkomat Urząd 24:

  • odbiór przesyłek odbywa się w jednym z trzech paczkomatów zlokalizowanych przy budynkach Urzędu Miasta Krakowa: na al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2;
  • nadawanie przez interesantów przesyłek do UMK odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty oraz umieszczenie przesyłki w jednym z ww. paczkomatów lub innym paczkomacie InPost na terenie Krakowa.

Usługi dotyczące aktów stanu cywilnego, ewidencji ludności oraz pojazdów i kierowców:

w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:

  • składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób (przede wszystkim wydawanie odpisów, zaświadczeń, transkrypcji), z wyjątkiem spraw dotyczących rejestracji bieżącej zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez USC (w tych sprawach pracownicy USC obsługują interesantów w sposób bezpośredni, w dwóch lokalizacjach: ul. Lubelska 29 oraz os. Zgody 2)
  • zawieszony zostaje internetowy kalendarz przyjęć, z wyjątkiem zakresu usług, których kontynuacja jest niezbędna dla obsługi ludności
  • interesanci w zakresie rejestracji bieżącej zgonów będą przyjmowani bezpośrednio, bez wcześniejszego umówienia,
  • dla spraw dotyczących zawarcia związku małżeńskiego i składania oświadczeń (uznanie ojcostwa, powrót do nazwiska noszonego przed ślubem po rozwodzie) należy umawiać wizyty w USC poprzez internetową elektroniczną rejestrację kolejki (bip.krakow.pl), mailowo lub telefonicznie (oświadczenia muszą być składane osobiście, a dotyczą uznania ojcostwa czy powrotu do nazwiska noszonego przed ślubem po uzyskaniu rozwodu).

w zakresie Wydziału Spraw Administracyjnych składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób, z zastrzeżeniem, że odbiór dowodu osobistego będzie możliwy wyłącznie w sprawach niecierpiących zwłoki oraz po wcześniejszym uzgodnieniu terminu a dostarczanie przesyłek realizowane mogą być za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24.

w zakresie Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób, z zastrzeżeniem, że w uzasadnionych przypadkach możliwa jest obsługa bezpośrednia, po wcześniejszym umówieniu się na wizytę przy użyciu komunikacji elektronicznej lub telefonicznej, a dostarczanie poniższych przesyłek realizowana może być za pośrednictwem usługi Paczkomatu Urząd 24, tj.:

  • odbiór dowodu rejestracyjnego wydanego w związku z brakiem miejsca na kolejne wpisy dotyczące terminu badania technicznego oraz wydanego w związku ze zmianą danych w nim zamieszczonych
  • odbiór wtórników prawa jazdy, karty pojazdu, dowodu rejestracyjnego
  • odbiór wtórnika tablicy rejestracyjnej, dodatkowej tablicy na bagażnik lub tablic o nowym wyróżniku wydanych w skutek ich utraty bądź zniszczenia
  • wydanie zaświadczeń, za wyjątkiem postanowień o odmowie wydania zaświadczenia, na które służy zażalenie.

Informacje na temat zmian w organizacji pracy Urzędu Miasta Krakowa będą niezwłocznie publikowane na stronie internetowej bip.krakow.pl oraz wywieszane przy wejściach do budynków urzędu.

Apelujemy, by z urzędnikami kontaktować się za pośrednictwem internetu lub telefonicznie. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, przypominając o aktualnym stanie zagrożenia – w związku z obowiązującym stanem epidemii i licznymi przypadkami zakażeń wirusem SARS-CoV-2.

Jednocześnie przypominamy, że Urząd Miasta Krakowa uruchomił realizację spraw w ramach e-urzędu. Przez internet można w ten sposób załatwić 159 usług publicznych – 82 z nich załatwimy w pełni elektronicznie, resztę zainicjujemy. Wynika to z aktualnie obowiązującego prawa, które uniemożliwia na razie w pełni elektroniczną interakcję urzędnik–klient. Osobiste stawienie się w urzędzie jest np. potrzebne gdy trzeba zweryfikować tożsamość osoby odbierającej dokument lub inny produkt np. tablice rejestracyjne.

Aby skorzystać z e-urzędu, należy uzyskać Profil Zaufany, który jest podpisem elektronicznym pozwalającym na załatwianie spraw urzędowych przez internet i służy potwierdzeniu naszej tożsamości. Katalog spraw realizowanych przez poszczególne wydziały i jednostki UMK w całości lub w części elektronicznie znajduje się na stronie internetowej bip.krakow.pl, w zakładce e-urząd.

Urząd – jak każdy pracodawca, mając na uwadze niezbędne środki ostrożności – musi się liczyć z nieobecnością pracowników, wynikającą czy to ze wspomnianego stanu zagrożenia, czy też funkcjonowania pracowników w trybie pracy zdalnej.

Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 2579/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 13 października 2020 r. w sprawie zamknięcia Urzędu Miasta Krakowa dla bezpośredniej obsługi klienta - na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713, 1378) oraz § 24 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 1758)

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Dagmara Bobrowska-Dziduszko
Podmiot publikujący: Biznes w Krakowie
Data publikacji: 2020-10-16
Data aktualizacji: 2020-10-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź