Opinie inwestorów

Opinie inwestorów
Fot. Urząd Miasta Krakowa

Konrad Tarański, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Finansowy Comarch S.A.:

„Nasza grupa posiada ponad 50 spółek i realizuje projekty w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach, ale to Kraków jest wciąż naszym matecznikiem. Największą zaletą jest dobra i ścisła współpraca z uczelniami oraz samorządem lokalnym, co w znaczący sposób pomaga w rozwoju firmy oraz pozwala na szybkie tworzenie miejsc pracy. Warto wspomnieć także korzyści, które przynosi nam obecność w Krakowskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej oraz współpraca z Krakowskim Parkiem Technologicznym. Najbardziej odczuwalną bolączką jest obecnie ograniczona dostępność specjalistów IT."

Źródło: www.rp.pl

Ted Jastrzebski, Wiceprezes, dyrektor finansowy QVC Studio Park:

„Po długich poszukiwaniach odpowiedniego miejsca dla naszego nowego Globalnego Centrum Usług zdecydowaliśmy się na Kraków z uwagi na jego niesamowitą atmosferę oraz wspaniałych mieszkańców. Wielkie wrażenie zrobiły na nas dojrzałość sektora nowoczesnych usług dla biznesu, sprzyjające przedsiębiorstwom środowisko oraz renoma, jaką cieszy się miasto z uwagi na wykwalifikowaną, dobrze wykształconą i posługującą się wieloma językami kadrę."

Źródło: pismo inwestora

Michael McDonald, Dyrektor zarządzający Brown Brothers Harriman (BBH) w Polsce i szef krakowskiego oddziału firmy:

„Firma BBH postawiła na Kraków i cieszymy się z naszego rozwoju w tym mieście, które dysponuje wysoko wykwalifikowanymi kadrami."

Źródło: www.propertynews.pl

Erica Chapman, Wiceprezes ds. globalnych nieruchomości i wydajności miejsc pracy w firmie Akamai:

„Bardzo się cieszymy, że zwiększamy naszą obecność w Krakowie, w którym mamy obecnie największe biuro w Europie. W minionym roku nasze krakowskie centrum obsługi technicznej i klientów zatrudniające utalentowanych pracowników zostało uznane przez Great Place To Work Institute za jednego z 10 najlepszych pracodawców w Polsce."

Źródło: www.propertynews.pl

Simon Kriss, Manager Global Contact Centres w Cathay Pacific:

„Decyzja, by wybrać Kraków jako lokalizację dla tak ważnego dla nas przedsięwzięcia jak utworzenie Globalnego Centrum Kontaktu, została podjęta po wielu miesiącach analiz i kompleksowych przygotowań. Proces ten obejmował wiele potencjalnych lokalizacji. Uwzględniając zamiłowanie marki Cathay Pacific do jakości, najważniejszym dla nas wskaźnikiem jest zdolność firmy do spójnego zapewniania najwyższej jakości usług związanych z obsługą klienta. Jesteśmy głęboko przekonani, że Kraków stwarza dla nas takie możliwości. Interesujący wydaje się też fakt, że doszliśmy do tego wniosku na dwa sposoby. Po pierwsze, zweryfikowaliśmy fakty, dane, statystyki, infrastrukturę, dojrzałość rynku, trendy wzrostowe, itp. Po drugie, wchodząc do dowolnej kawiarni, restauracji czy sklepu w Krakowie, mogliśmy natychmiast zetknąć się z etosem jakości usług, który zdaje się być w naturalny sposób wpisany we współczesną polską kulturę."

Źródło: www.krakow.pl

Tomasz Stoma, HR Manager w Lundbeck Business Service Centre:

„Dla firmy Lundbeck bardzo ważne są kompetencje (zarówno uniwersalne, jak i merytoryczne), a także jakość dostarczanych operacji. Kraków pod tym względem niesamowicie się rozwinął. Mamy tu dostęp do dobrze wykształconej i jednocześnie doświadczonej kadry specjalistów i ekspertów. Centrale doceniają nasze umiejętności komunikacji oraz świadomość międzykulturową.”

Źródło: Gazeta Wyborcza

Konrad Kończewski, SSC Head and A&F Operations Lead, RWE Group Business Services Polska:

„RWE rozpatrywało różne lokalizacje w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod uwagę brano Kraków oraz kilka innych miejsc na Słowacji i w Czechach. Czynniki, które zdecydowały o tym, by centrum zlokalizować w Krakowie, to między innymi tutejszy rozwinięty sektor usług wspólnych, świetna infrastruktura, duże tradycje akademickie oraz rynek wysoko wykwalifikowanych specjalistów - zarówno z doświadczeniem, jak i takich, którzy są dopiero na początku drogi zawodowej w tej branży.”

Źródło: Gazeta Wyborcza

Filip Thon, Prezes RWE Polska i Członek Zarządu RWE East:

„Cieszę się z tego, że Kraków, ze swoją dobrą infrastrukturą, długą tradycją edukacji akademickiej oraz aktywnością w obszarze współpracy międzynarodowej – został wybrany jako lokalizacja dla RWE Group Services. To potwierdza, że Polska jest ważnym rynkiem dla Grupy RWE, co daje nam pozytywne perspektywy na przyszłość.”

Źródło: www.rwe.pl

Marc Ammelung  Managing Director Lufthansa Global Business Services:

„Do Krakowa przenieśliśmy wiele procesów zarówno z Niemiec, jak i innych części świata. Kraków wybraliśmy jako jedyny oddział europejski (oczywiście poza bazą naszej firmy w Niemczech) z wielu względów. Przede wszystkim chodziło o dostępność kadr - miasto z tak dużą liczbą uczelni ma bez wątpienia pod tym względem ogromny potencjał. Do tego oczywiście doszedł czynnik kosztów, stosunkowa bliskość Niemiec i innych europejskich rynków, a także dobra znajomość języka angielskiego wśród polskich pracowników. To wszystko sprawiło, że Kraków wydał się naszej firmie najlepszym wyborem.”

„W trakcie tych 10 lat Kraków przeszedł diametralną metamorfozę. Tak jak mówiłem, zaczęliśmy tu jako jedno z pierwszych tego typu centrów, za nami poszło później więcej firm, zachęconych atrakcyjnym rynkiem kandydatów do pracy oraz oczywiście kosztami utrzymania takiego biznesu. Choć w tej chwili koszty schodzą nieco na bok, mamy bowiem do czynienia z mnóstwem nie tylko wykształconych, ale i mających doświadczenie kandydatów. Dziesięcioletnie doświadczenie na rynku usług wspólnych jest nie do przecenienia. Owszem, w innych państwach i miastach również możliwe jest znalezienie wielu pracowników, ale z pewnością nie takiej jakości.”

„To już nie tylko turyści, to także biznesmeni z różnych miejsc na świecie, dla których Kraków staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem, między innymi dla branży SSC. W trakcie tych dziesięciu lat centra usługowe zmieniły także swoje zadania na bardziej wymagające. Wiele firm zaczynało od przenoszenia do Krakowa prostych zadań rachunkowych z zakresu księgowości, obecnie jednak coraz więcej jest zadań natury bardziej analitycznej czy decyzyjnej. Praca w krakowskim outsourcingu nie polega już jedynie na wykonaniu odgórnych poleceń, możliwy jest teraz aktywny wpływ na to, jak dana firma działa. Dzięki temu duża jest dostępność wykwalifikowanych kadr zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firm w Krakowie.”

Źródło: Gazeta Wyborcza

Joe Antonellis, vice chairman State Street, stoi na czele oddziałów Global Services i Global Markets dla Europy oraz Azji i Pacyfiku:

„Biuro w Krakowie jest największą siedzibą State Street w Europie odpowiadającą za szereg złożonych operacji finansowych prowadzonych dla klientów z całego świata i jest kluczową lokalizacją w Europie dla działań z zakresu księgowości ds. funduszy inwestycyjnych, wyceny papierów wartościowych, derywatów ETD oraz administracji funduszy hedgingowych.

Warunki na rynku finansowym z jakimi klienci muszą się mierzyć są niebywale złożone – poszukują oni zatem możliwości inwestycji w coraz bardziej zaawansowane instrumenty finansowe na rynkach całego świata na tle dużych zmian ze strony regulatora – i my jesteśmy w stanie pomóc im stawić czoła tym wszystkim wyzwaniom.

Nieustannie poszukujemy nowych sposobów doskonalenia zakresu usług oraz wiedzy eksperckiej w naszej korporacji dostosowując je do zmieniających się potrzeb klientów. Kraków odgrywa znaczącą rolę dla tej strategii. Jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób tworzymy w pełni skonsolidowane i wyspecjalizowane środowisko ekspertów w konkretnej lokalizacji, by następnie dostarczać usługi klientom nie tylko z rejonu Europy, ale także poza jej obszarem.”

Źródło: www.statestreet.com

Young Sun Paek, ambasador Republiki Korei w Polsce, w związku z otwarciem przez Samsung centrum badawczo-rozwojowego w Krakowie:

„Nikogo nie powinien dziwić wybór Krakowa, historycznego centrum oraz serca polskiej edukacji. Liczymy na owocną współpracę zarówno ze środowiskami akademickimi, jak i branżą IT. Wierzę, że korzystając z wiedzy i kreatywności młodych, wykształconych specjalistów przyczynimy się do rozwoju technologicznego Polski.”

Źródło: Gazeta Wyborcza

Przemysław Berendt, Wiceprezes Luxoftu oraz wiceprezes ABSL:

„Przedstawiciele firm sektora podkreślają, że Kraków spełnia wszystkie wymogi inwestorów. Zaliczono do nich m.in.: dostępność wykwalifikowanych kadr, rozwiniętą infrastrukturę czy silną bazę akademicką. W mieście zainwestowały do tej pory takie firmy jak m.in.: Shell, Capgemini, UBS, HSBC, Luxoft, Accounting Plaza Central Europe, HCL Poland, Hewitt Associates, Hitachi Data Systems, IBM BTO Business Consulting Services i State Street Services.”
„Gdy nasza firma wchodziła do Polski w październiku 2010 roku, zakładaliśmy, że w Krakowie przez dwa lata zatrudnimy 150 osób. Dziś pracuje u nas 240 osób i mamy apetyt na więcej.”

„Ja przyjechałem do pracy w Krakowie z Warszawy. Tu mam lepszą jakość życia. Pracuję w Zabierzowie, mieszkam na Klinach. Dojazd do pracy mam szybki, nie stoję w korkach.”

Źródło: Gazeta Wyborcza

Mariusz Krzak, dyrektor regionalny Skanska Property Poland

"Kraków jest dla nas naturalnym miejscem prowadzenia biznesu. Jego potencjał obserwowaliśmy budując tu nasz pierwszy projekt, budynek Kapelanka 42, który w bardzo szybkim tempie znalazł zarówno najemców jak i pierwszych nabywców. Nowa inwestycja - Axis, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie inwestorów na wysokiej klasy przestrzeń biurową, w której będą mogli rozwinąć nowe miejsca pracy."

Źródło:biznes.pl

Pokaż metkę
Osoba publikująca: DAGMARA BOBROWSKA-DZIDUSZKO
Podmiot publikujący: MSP Kraków
Punkt Obsługi Przedsiębiorcy